ភ្នំពេញៈ
ប្រទេសកម្ពុជាកំពុងប្រឈមនឹងកង្វះធនធានមនុស្សផ្នែកបច្ចេកទេស
ឬវិស្វកម្ម
ដោយសារតែយុវជនកម្ពុជាមិនសូវចាប់អារម្មណ៍នឹងជំនាញនេះ។
លោក អ៊ឹម សិទ្ធី រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា
បានលើកឡើងនៅក្នុងពិធីផ្សព្វផ្សាយដំណើរការសិក្សាលម្អិតមុខ
វិជ្ជាសិក្សាទេសចរណ៍ក្នុងកម្មវិធីថ្នាក់វិទ្យាល័យទី១១ និងទី១២
កាលពីថ្ងៃចន្ទថា៖ «នៅពេលនេះយើងមើលឃើញថា
យុវជនភាគច្រើនសិក្សាមុខវិជ្ជាពាណិជ្ជកម្ម ការងារការិយាល័យ
និងការទំនាក់ទំនង
ប៉ុន្តែពួកគេមិនយកចិត្តទុកដាក់និងកម្រមានការជ្រើសរើសយកមុខ
វិជ្ជាវិស្វកម្ម និងការងារបច្ចេកទេស»។
លោកបន្តថា
និស្សិតសាកលវិទ្យាល័យភាគច្រើនផ្ដោតលើឧស្សាហកម្មគ្មានផ្សែងគ្មាន
ការបំពុលដោយសារពួកគេចូលចិត្តផ្នែកទំនាក់ទំនងដូចជាការសរសេរ
និងការនិយាយច្រើនជាង។ លោកថ្លែងថា៖
«ប៉ុន្តែមុខវិជ្ជាដែលបម្រើឲ្យរោងចក្រនិងសហគ្រាសគេមិនទៅសិក្សា
ទេ។ ដូច្នេះសព្វថ្ងៃយើងចាប់ផ្ដើមគិតពីបញ្ហានេះ»។
លោក តិច សំណាង ទីប្រឹក្សារដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា
និងជាអតីតអគ្គលេខាធិការរបស់គណៈកម្មាធិការវាយតម្លៃគុណភាពអប់រំ
កម្ពុជាបានយល់ស្របជាមួយលោក អ៊ឹម សិទ្ធី។ លោកថ្លែងថា
និស្សិតភាគច្រើនជ្រើសរើសមុខវិជ្ជាសិក្សាមិនបានផ្អែកលើគោលបំណង
របស់ពួកគេ។ លោកបានបន្តថា៖ ពួកគេមើលឃើញលុយភ្លាមៗ
ហើយពួកគេនាំគ្នាខ្វែងជើងគ្នាទៅសិក្សាមុខវិជ្ជានោះ។
នៅពេលពួកគេដាក់ពាក្យរកការងារធ្វើក្រុមហ៊ុនមួយត្រូវការបុគ្គលិក
១០នាក់ប៉ុន្តែអ្នកដាក់ពាក្យសុំអាចមានដល់ពាន់នាក់។
តើពួកគេអាចជាប់ដោយរបៀបណា?»។
លោក លើកឡើងថា
កម្ពុជាត្រូវការជំនាញវិស្វកម្មច្រើនពិសេសនៅក្នុងវិស័យកសិកម្ម
ខណៈយុវជនកម្ពុជាភាគច្រើនបានគិតថា
ការសិក្សាខាងកសិកម្មពួកគេអាចនឹងត្រឡប់ទៅធ្វើការនៅតាមកសិដ្ឋាន
វិញប៉ុន្តែពួកគេមិនដឹងថា
ពួកគេអាចប្រើបច្ចេកទេសថ្មីៗដើម្បីផលិតឲ្យបានផលកាន់តែច្រើននោះ
ទេ។
សម្រាប់ឆ្នាំសិក្សា ២០១១-២០១២ប្រទេសកម្ពុជា
មានសិស្សប្រឡងបញ្ចប់ថ្នាក់វិទ្យាល័យសរុបប្រមាណ១១៤ ១១៤នាក់
ក្នុងនោះមានជាង៩ម៉ឺននាក់បានប្រឡងជាប់សញ្ញាបត្រមធ្យមសិក្សា
ទុតិយភូមិ។
យោងតាមស្ថិតិ និង សូចនាករអប់រំ ២០១១-២០១២
ប្រទេសកម្ពុជាមានសិស្សចុះឈ្មោះចូលរៀននៅអនុវិទ្យាល័យនិង
វិទ្យាល័យចំនួន ៥៥៤ ៨២៨នាក់។
លោក ហេង វ៉ាន់ដា នាយកវិទ្យាស្ថានវ៉ាន់ដា
ដែលបង្រៀនមុខវិជ្ជាទាំងអស់សុទ្ធតែពាក់ព័ន្ធនឹងពាណិជ្ជកម្ម
និយាយថា បច្ចុប្បន្ននេះមាននិស្សិតប្រមាណ
៨០០០នាក់កំពុងសិក្សាមុខវិជ្ជាធុរកិច្ច ជាពិសេស ជំនាញគណនេយ្យ។
លោកបន្តថា ពាណិជ្ជកម្មអាចបំបែកទៅជំនាញជាច្រើនទៀតរួមមាន
គ្រប់គ្រង ទីផ្សារ គណនេយ្យ និង ទេសចរណ៍
ដែលធ្វើឲ្យនិស្សិតទទួលបានការងារក្នុងអំឡុងពេលសិក្សា
ហើយសិក្សាខ្លះរួមគ្នាបង្កើនអាជីវកម្មផ្ទាល់ខ្លួនដូចជាបើកហាងជា
ដើម។ លោកបន្ថែមថា៖
«កម្ពុជាខ្វះធនធានមនុស្សក្នុងជំនាញជាន់ខ្ពស់ដែលទើបតែមាននៅ
កម្ពុជាដូចជាជំនាញវិភាគហិរញ្ញវត្ថុនៅក្នុងទីផ្សារភាគហ៊ុន
ព្រោះវាទើបតែមាននៅកម្ពុជាក្នុងឆ្នាំ ២០១២ប៉ុណ្ណោះ»។
លោក អ៊ឹម សិទ្ធី បានលើកឡើងថា
មន្ត្រីអប់រំជាច្រើនកំពុងសិក្សាពីបទពិសោធពីទីកន្លែងផ្សេងៗ
ដើម្បីផ្ដល់ចំណេះដឹងទូទៅ
និងការងារបច្ចេកទេសដែលមានស្រាប់ក្នុងប្រព័ន្ធអប់រំរបស់ក្រសួងហើយ
បង្កើនការលើកទឹកចិត្តយុវជនឲ្យសិក្សាជំនាញបច្ចេកទេស។
លោកបន្តថា៖
«តំបន់មួយចំនួនចាំបាច់ត្រូវតែធ្វើដើម្បីបង្កើតឲ្យមានមុខវិជ្ជា
នេះហើយកន្លែងខ្លះដែលចាំបាច់តាមបណ្ដាខេត្តមួយចំនួនត្រូវតែមាន
សាលាបណ្ដុះបណ្ដាលបច្ចេកទេស»៕PB ប្រភពពី http://www.postkhmer.com/index.php/business/business/98525-2013-05-29-04-28-26
Thursday, May 30, 2013
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment