Thursday, June 20, 2013

អាជីវកម្ម​ជោគជ័យ​អាច​ផ្តើម​ចេញ​ពី​ភាព​បរាជ័យ

0 comments

ភ្នំពេញៈ កាល​ពី​សប្តាហ៍​មុន​កម្ពុជា​បាន​រៀបចំ​ពិព័រណ៍​ត្បូង និង​គ្រឿង​អលង្ការ​លើក​ទី៥ ដើម្បី​បង្កើន​ការ​លើក​កម្ពស់​ឧស្សាហកម្ម​គ្រឿង​អលង្ការ​។ នៅ​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​នេះ​មាន​ពាណិជ្ជករ ក្នុង​ស្រុក​ជាច្រើន​បាន​នាំ​យក​ផលិត​ផល​របស់​ខ្លួន​ដាក់​តាំង​បង្ហាញ។
ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍ បាន​ជួប​ជាមួយ​សិប្បករ​ច្នៃ​ត្បូង​ម្នាក់​មក​ពី​ខេត្ត​ប៉ៃលិន ដែល​ធ្លាប់​បរាជ័យ​ក្នុង​មុខ​របរ​ប៉ុន្តែ​បាន​ស្រោច​ស្រង់​វិញ​ដោយ​សារ​ការ​ តាំង​ចិត្ត​ខ្ពស់។
ទស្សនៈ​ដែល​ថា បរាជ័យ​ជា​មេរៀន​ដើម្បី​ចាប់​ផ្តើម​ការងារ​សាជា​ថ្មី​ប្រកប​ដោយ​ស្មារតី​ ប្រុង​ប្រយ័ត្ន និង​ភាព​វៃឆ្លាត​ជាង​មុន​ត្រូវ​បាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ចង​ចាំ​ឬ​ឲ្យ​យោបល់​ដល់ ​មិត្តភក្តិ​ផ្សេង​ទៀត​នៅ​ពេល​ជួប​រឿង​មិន​សម​បំណង។
តែ​មាន​មនុស្ស​មិន​ច្រើន​ទេ​ដែល​អាច​យក​ទ្រឹស្តី​ដ៏​ល្អ​នេះ មក​អនុវត្ត​ក្នុង​ការ​រស់​នៅ​ជាក់​ស្តែង​បាន​។
យ៉ាង​ណា​មិញ លោក ឌី លី ដែល​បច្ចុប្បន្ន​ជា​ម្ចាស់​សិប្បកម្ម​ច្នៃ​ត្បូង​ដ៏​ធំ​មួយ​នៅ​ក្រុង ប៉ៃលិន ជា​អ្នក​មាន​ឆន្ទៈ​ពិត​ប្រាកដ​មួយ​រូប​ក្នុង​ការ​រៀន​សូត្រ​កំហុស​ពី​ អតីតកាល​ដើម្បី​ឲ្យ​អាជីវកម្ម​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ឡើង។
ផ្តើម​ចេញ​ពី​ក្តី​ស្រឡាញ់ លោក ឌី លី បាន​ចូល​ប្រឡូក​ក្នុង​អាជីវកម្ម​ត្បូង​នៅ​ដើម​ទសវត្សរ៍​១៩៩០ ជាមួយ​ដើម​ទុន​ច្រើន​បង្គួរ​គឺ​២០ តម្លឹង​មាស​។ ប៉ុន្តែ​ដោយ​សារ​ភាព​ក្មេង​ខ្ចី​ក្នុង​របរ​មួយ​ដែល​ទាមទារ​បទ​ពិសោធ​ ជ្រៅជ្រះ លោក លី ក៏​បាន​ជួប​បរាជ័យ​ក្នុង​របរ​នេះ​ហើយ​ខាត​បង់​ដើម​ទុន​ស្ទើរ​តែ​ទាំង​ស្រុង​ ដោយ​សារ​ការ​ទិញ​ត្បូង​មិន​មាន​គុណភាព​ដូច​តម្លៃ​ដែល​បាន​ចំណាយ។
ក្នុង​សម្តី​មួយៗ​ហាក់​បង្ហាញ​ពី​ចរិត​ម៉ឺងម៉ាត់ បុរស​វ័យ​៥៤ ឆ្នាំ​ម្នាក់​នេះ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា​៖ «នៅ​ពេល​យើង​ចាញ់ កុំ​បន្ទោស​អ្នក​ឈ្នះ ព្រោះ​វា​ដោយ​សារ​សមត្ថភាព​យើង។​ក្តី​ស្រឡាញ់​តែ​ម៉្យាង​មិន​គ្រប់​គ្រាន់​ ឡើយ ចំណេះ​ដឹង និង​បទ​ពិសោធ​ជា​មូលដ្ឋាន​ស្នូល​ឈាន​ទៅ​រក​ភាព​ជោគជ័យ»។
ទន្ទឹម​នឹង​ការ​ដើរ​ដល់​ចំណុច​បញ្ចប់​ដោយ​ភាព​បរាជ័យ​លោក ឌី លី ក៏​តាំង​ចិត្ត​ចាប់​ផ្តើម​សាជា​ថ្មី​ក្នុង​របរ​ដដែល​តែ​មិន​មែន​ជា​ ពាណិជ្ជករ​ដូច​មុន​ឡើយ គឺ​ជា​អ្នក​ជីក​ត្បូង​ដោយ​ផ្ទាល់​។
លោក ឌី លី បាន​បញ្ជាក់​ថា​៖​« ខ្ញុំ​បាន​ចាប់​ផ្តើម​សា​ជា​ថ្មី​តែ​ជា​អ្នក​ជីក​ត្បូង​ដូច​ជា​កម្មករ​ អ៊ីចឹង ហើយ​ចំណាយ​ពេល​ច្រើន​ឆ្នាំ​ដែរ​។ បន្ទាប់​មក​ក៏​ចាប់​ផ្តើម​មាន​គំនិត ទិញ​លក់ និង​កែច្នៃ​ត្បូង​សាជា​ថ្មី​ទៀត»។
ក្នុង​អំឡុង​ឆ្នាំ ១៩៩៧ លោក ឌី លី បាន​សន្សំ និង​នៅ​សល់​ប្រាក់​កាស​ខ្លះ​ពី​របរ​ជីក​ត្បូង លោក​ក៏​ចាប់​ផ្តើម​ក្លាយ​ជា​កម្មករ​ផង និង ជា​ថៅកែ​ផង​ដោយ​ចាប់​ផ្តើម​ទិញ លក់ ត្បូង​សាជា​ថ្មី​ម្តង​ទៀត។
ប្រហែល​ជា​ពីរ​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក គឺ​នៅ​ពេល​ដែល​ដំណើរការ​អាជីវកម្ម​កាន់​តែ​ល្អ​ឡើង សិប្បកម្ម​ច្នៃ​ត្បូង​ខ្នាត​តូច​ជា​លក្ខណៈ​គ្រួសារ​របស់​លោក ឌី លី ក៏​ចេញ​ជា​រូប​រាង​ឡើង​នៅ​ទី​ក្រុង​ប៉ៃលិន​ដោយ​មាន​បុគ្គលិក​បម្រើ​ការ​៤ នាក់។
បទ​ពិសោធ​ដ៏​ជូរ​ចត់​ពី​អតីតកាល​បាន​រំឭក​លោក ឌី លី ស្ទើរ​គ្រប់​ពេល​ឲ្យ​ពង្រឹង​ចំណេះ​ដឹង​លើ​មុខ​របរ និង​ត្រូវ​រក្សា​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​ក្នុង​មុខ​របរ​ឲ្យ​បាន​ខ្ជាប់​ខ្ជួន ដើម្បី​ចៀស​វាង​ការ​បរាជ័យ​ដូច​កាល​ពី​លើក​ដំបូង។
លោក ឌី លី មាន​ប្រសាសន៍​ថា នៅ​ពេល​ផ្តើម​ធ្វើ​ជា​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​សាជា​ថ្មី ពោល​គឺ​ពេល​ដំណើរ​ការ​សិប្បកម្ម​ដំបូង លោក​តែង​គិត​ស្ទើរ​គ្រប់​ជំហាន។ ការ​ទិញ​ត្បូង​ឆៅ​ពី​អ្នក​ជីក​ត្បូង​យក​មក​កែ​ច្នៃ ត្រូវ​តែ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​កម្រិត​ខ្ពស់​ដើម្បី​ចៀស​វាង​ការ​ខាត​បង់​។ លោក​បាន​រំឭក​ថា​៖ «​ស្ទើរ​រាល់​យប់​ខ្ញុំ​តែង​យក​ត្បូង​ដែល​ទិញ​ពី​គេ​យក​ពិនិត្យ​ម្តង​ហើយ​ ម្តង​ទៀត​ស្ទើរ​ពេញ មួយ​យប់​ដើម្បី​ឲ្យ​ប្រាកដ​ថា​វា​ពិត​ជា​មាន​គុណភាព។ បន្ទាប់​មក​ត្រូវ​គិត​ថា​តើ​គួរ​យក​ត្បូង​នោះ​ទៅ​ច្នៃ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច ដើម្បី​ឲ្យ​សម​នឹង​តម្លៃ​ដែល​ទិញ​មក​»។
ស្ថានភាព​នៃ​ការ​រស់​នៅ​របស់​ប្រជាជន​មិន​ទាន់​រឹង​មាំ​បញ្ហា​ស្ថិរភាព​ នយោបាយ និង​ការ​មិន​សូវ​ពេញ​និយម​ផលិត​ផល​ត្បូង​ក្នុង​ចំណោម​ប្រជាជន​កម្ពុជា​កាល​ ពី​សម័យ​នោះ គឺជា​បញ្ហា​ប្រឈម​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដើម្បី​លក់​ផលិត​ផល​ត្បូង​កែច្នៃ​នៅ​លើ​ ទីផ្សារ។
លោក លី ឲ្យ​ដឹង​ថា កាល​ពី​ពេល​នោះ​ជីវភាព​របស់​ប្រជាជន​នៅ​មាន​កម្រិត​នៅ​ឡើយ ហើយ​ការ​ចំណាយ​លើ​ការ​តែង​លម្អ​គឺជា​រឿង​បន្ទាប់​បន្សំ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​។ លើស​ពី​នេះ​អ្នក​ខ្លះ​ដែល​ធូរធារ តែង​ឲ្យ​តម្លៃ​លើ​ផលិតផល​បរទេស​ដើម្បី​តែង​លម្អ​ខ្លួន​ជា​ជាង​ការ​ពេញ និយម​ផលិត​ផល​ខ្មែរ។
«ទើប​តែ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​ប្រាំ ទៅ​ប្រាំ​មួយ​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ ការ​យល់​ដឹង​និង​ការ​ឲ្យ​តម្លៃ​លើ​ផលិត​ផល​ត្បូង​កែច្នៃ​ពី​សំណាក់​ប្រជាជន​ កម្ពុជា​ក៏​កាន់​តែ​មាន​ភាព​ល្អ​ជាង​មុន»។ នេះ​ជា​ការ​លើក​ឡើង​របស់​លោក ឌី លី។
ឧស្សាហកម្ម​គ្រឿង​អលង្ការ​ត្រូវ​បាន​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​ចាត់​ទុក​ថា ជា​ផ្នែក​មួយ​ក្នុង​វិស័យ​នាំ​ចេញ​របស់​កម្ពុជា​ផង​ដែរ។ ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​មាន​ការ​រៀបចំ​ពិព័រណ៍​គ្រឿង​អលង្ការ​ជា​រៀង​រាល់​ ឆ្នាំ។
លោក លី អះអាង​ថា ការ​រួម​ចំណែក​ពី​ក្រសួង​ពាក់​ព័ន្ធ​តាម​រយៈ​ការ​បង្កើន​ការ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​ ពី​ផលិត​ផល​ត្បូង​កម្ពុជា​ទាំង​ក្នុង​ប្រទេស និង​លើ​ឆាក​អន្តរជាតិ បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​អាជីវកម្ម​របស់​លោក​ទទួល​បាន​ប្រយោជន៍​ផង​ដែរ។
បច្ចុប្បន្ន​ផលិត​ផល​ត្បូង​របស់​លោក លី មិន​ត្រឹម​តែ​មាន​ទីផ្សារ​ក្នុង​ស្រុក​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ក៏​មាន​ការ​បញ្ជា​ទិញ​ពី​ក្រៅ​ប្រទេស​ផង​ដែរ។ លោក​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា៖ «ប្រទេស​ចិន​ជា​ទីផ្សារ​ធំ​ជាង​គេ​។ យើង​មាន​ភ្ញៀវ​ពី​ចិន​មក​ទិញ​ជា​ច្រើន ហើយ​យើង​ក៏​ធ្លាប់​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​ចិន​ញឹក​ញាប់​ផង​ដែរ»។
ជាមួយ​នឹង​បទ​ពិសោធ​ជាង​១០ ឆ្នាំ​ក្នុង​របរ​ជួញ​ដូរ និង​កែច្នៃ​ត្បូង រហូត​មក​ទល់​ពេល​នេះ លោក លី បាន​កសាង​គ្រួសារ​មួយ​មាន​កូន​៣នាក់ ដែល​បច្ចុប្បន្ន​កូនៗ​របស់​លោក​សុទ្ធ​តែ​មាន​គ្រួសារ​ផ្ទាល់​ខ្លួន និង​មាន​មុខ​របរ​ផ្ទាល់​ខ្លួន។ យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ភរិយា​របស់​លោក​តែង​រួម​ចំណែក​ជួយ​ពង្រឹង​មុខ​របរ​ដែល​លោក​ស្រឡាញ់​យ៉ាង​យក​ ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ដើម្បី​ឲ្យ​មុខ​របរ​រក្សា​បាន​តុល្យភាព។
ភាព​ជោគជ័យ​នេះ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ជីវភាព​របស់​លោក​កាន់​តែ​រីក​ចម្រើន​។ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​លោក ឌី លី បញ្ជាក់​ថា​៖ «​ភាព​មាន​បាន​មិន​ត្រូវ​ចាក​ឆ្ងាយ​ពី​ភាព​ស្មោះ​ត្រង់ និង​មុខ​របរ​សុចរិត​ឡើយ។ ការ​កសាង​ទំនុក​ចិត្ត និង​ការ​រាប់​អាន​ដោយ​ស្មោះ​ជាមួយ​ដៃ​គូ​ជំនួញ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​អាជីវកម្ម​ ខ្ញុំ​រីក​ចម្រើន​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​»៕
ប្រភពពី​  Postkhmer.com

No comments:

Post a Comment

 
ព័ត៌មានដើមស្វាយ © 2013 ផ្នែកទំនាក់ទំនងសង្គម និងសារព័ត៌មាន