Rotha Company
 

Friday, February 22, 2013

ទូត​ជប៉ុន​៖ អ្នកវិនិយោគ​ជប៉ុន កាន់តែ​មាន​ទំនុកចិត្ត នៅ​កម្ពុជា​

0 comments
ភ្នំពេញ: ឯកអគ្គរាជទូត​ជប៉ុន លោក ម៉ាសា​ហ្វ៊ូមី គូ​រ៉ូ​គី បាន​បញ្ជាក់​ទៅ​កាន់​ប្រមុខ​ការទូត​កម្ពុជា លោក​ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហោ ណាំហុង ថា នៅពេល​សព្វថ្ងៃនេះ អ្នកវិនិយោគ​ជប៉ុន កាន់តែ​មាន​ទំនុកចិត្ត ក្នុង​ការ​មក​វិនិយោគ​នៅ​កម្ពុជា​។​

​លោក​ឯកអគ្គរាជទូត​ជប៉ុន​ប្រចាំ ​កម្ពុជា លោក ម៉ាសា​ហ្វ៊ូមី គូ​រ៉ូ​គី ( Masafumi Kuroki ) បាន​ថ្លែង​ដូច្នេះ នៅ​ពេល​លោក ចូល​សម្តែង​ការគួរសម និង​ជម្រាប​លោក​ឧបនាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ហោ ណាំហុង នៅ​ពេល​លោក​ត្រូវ​បញ្ចប់​អាណត្តិ​ជា​ឯកអគ្គរាជទូត​ជប៉ុន ប្រចាំ​កម្ពុជា រយៈពេល ៣ ឆ្នាំ​កន្លះ កាលពី​ព្រឹក​ថ្ងៃទី​៦ ខែ​កុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០១៣ នៅ​ទីស្តីការ​ក្រសួងការបរទេស ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។

​បន្ទាប់ពី​ កិច្ចប្រជុំ​ដោយ​បិទទ្វារ​នោះ លោក កុយ គួង អ្នកនាំពាក្យ​ក្រសួងការបរទេស បាន​ថ្លែង​ទៅកាន់​អ្នកកាសែត​ថា "​ឯកឧត្តម​ឯកអគ្គរាជទូត​ជប៉ុន ក៏​បញ្ជាក់​ថា ឥឡូវនេះ ជំនឿ​ទុកចិត្ត​នៃ​វិនិយោគ​របស់​ជប៉ុន​កាន់តែ​កើនឡើង ដោយសារ​តែ​កក្តា​ជា​ច្រើន ដូចជា បញ្ហា​ទី​១ សន្តិសុខ​នយោបាយ​ល្អ ដែល​ជប៉ុន​មាន​ជំនឿ​ទុកចិត្ត និង​ចំណុច​ទី​២ គឺ​ទំនាក់ទំនង​រវាង​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ​តែ​ម្តង​"​។​

​អំពី​សភាពការណ៍​ កម្ពុជា ក៏​ត្រូវបាន​លោក កុយ គួង លើកឡើងថា "​ឯកឧត្តម​ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហោ ណាំហុង ក៏​បាន​គូសបញ្ជាក់ថា ខាង​កម្រិត​នយោបាយ និង​ខាង​កម្រិត​ឯកជន អាច​មាន​ការយល់ឃើញ​ខុសគ្នា​។ កម្រិត​ឯកជន គេ​នឹង​អាច​មក​កម្ពុជា​យើង ដោយ​គេ​វិនិយោគ​ជាច្រើន ហើយ​ជួយ​ឲ្យ​ការងារ ឲ្យ​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ​កាន់តែ​មាន​ភាពស្និទ្ធស្នាល​បន្ថែមទៀ​ត​"​។

​ លោក កុយ គួង បានឲ្យដឹងថា ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា និង​ជប៉ុន ក្នុង​រយៈពេល ៦ ខែ ឆ្នាំ​២០១២ មានតែ​ជាង ៤០០ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​។ ចំណែក​ជំនួយឥតសំណង់​របស់​ជប៉ុន ផ្តល់​ឲ្យ​កម្ពុជា សម្រាប់​ឆ្នាំ​២០១០ ដល់​ឆ្នាំ​២០១២ ជាង ៣០១ លាន​ដុល្លារ ហើយ​ប្រាក់កម្ចី ២០១០-២០១២ ជាង ១៣៩ លាន​ដុល្លារ​។​

​លោក កុយ គួង បាន​បន្ថែមថា ទឹកប្រាក់​វិនិយោគ​ជប៉ុន​នៅ​កម្ពុជា គឺ​កើនឡើង​ជា​បន្តបន្ទាប់ នៅ​ឆ្នាំ​២០១១ តែ ១២០ លាន​ដុល្លារ​។ ឆ្នាំ​២០១២ កើន​ដល់​ជាង ២៥៨ លាន​ដុល្លារ​។ ចំណែក​អ្នកទេសចរ​ជប៉ុន ចូលមក​កម្ពុជា នៅ​ឆ្នាំ​២០១២ មាន​ជិត ១៨ ម៉ឺន​នាក់​៕​ cen.com.kh
Read more...

ឡានក្រុង​ថៃ ចាប់ផ្តើម​ធ្វើ​ដំណើរការ​ពី​បាងកក មក​សៀមរាប និង​ភ្នំពេញ​

0 comments
ភ្នំពេញ: កាសែត​ថៃ បាងកក ប៉ុស្តិ៍ របស់​ប្រទេស​ថៃ បាន​រាយការណ៍​ថា នៅ​ថ្ងៃ​ព្រហស្បតិ៍ ទី​២១ ខែ​កុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០១៣ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា និង​រាជរដ្ឋាភិបាល​ថៃ បានចាប់ផ្តើម​សេវាកម្ម​ឡាន​ក្រុង ដោយ​ចេញដំណើរ​ទៅមក ពី​ទីក្រុង​បាងកក មក​កាន់​រាជធានី​ភ្នំពេញ និង​ខេត្ត​សៀមរាប​។ ឡានក្រុង​ដឹក​អ្នកដំណើរ​ឆ្លងដែន​នេះ គឺជា​ជំហាន​មួយ នៃ​ការពង្រីក​វិស័យ​ទេសចរណ៍ និង​ទំនាក់ទំនង​សេដ្ឋកិច្ច រវាង​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ​។​

​កាសែត បាន​រាយការណ៍​ថា ឡានក្រុង​របស់​ថៃ​ចំនួន​ពីរ​គ្រឿង បាន​ចេញដំណើរ​ពី​ទីក្រុង​បាងកក មក​រាជធានី​ភ្នំពេញ និង​ខេត្ត​សៀមរាប​។ ឡានក្រុង​ចេញពី​ទីក្រុង​បាងកក មក​រាជធានី​ភ្នំពេញ ចាប់ផ្តើម​ពី​ម៉ោង ៨ និង ១៥ នាទី​ព្រឹក និង​ត្រឡប់ ទៅ​កាន់​ទីក្រុង​បាងកក​វិញ នៅ​ម៉ោង ៧ យប់​។ ការធ្វើ​ដំណើរ​លើ​ចម្ងាយ​ផ្លូវ ៧១៩ គីឡូម៉ែត្រ ដោយ​ចំណាយ​ពេល ១១ ម៉ោង និង​តម្លៃ​សំបុត្រ គឺ ៣០ ដុល្លារ​។ ចំណែក​ឡានក្រុង​ពី​ក្រុង​បាងកក ទៅ​ខេត្ត​សៀមរាប ចាប់ផ្តើម​ចេញដំណើរ​នៅ​ម៉ោង ៩ ព្រឹក ដោយ​ត្រឡប់មកវិញ​នៅ​ម៉ោង ៨ យប់​។ ការធ្វើ​ដំណើរ​លើ​ចម្ងាយ​ផ្លូវ ៤២៤ គីឡូម៉ែត្រ ដោយ​ចំណាយ​ពេល ៧ ម៉ោង និង​តម្លៃ​សំបុត្រ ២៥ ដុល្លារ​។​

​ ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១២ កម្ពុជា​ទទួលបាន​ភ្ញៀវទេសចរ​ប្រមាណ​ជា ៣.៥៨០.០០០ នាក់ ដែល​បាន​កើនឡើង ២៤%​។ វិស័យ​ទេសចរណ៍ បានផ្តល់​ចំណូល​ដល់​កម្ពុជា​សរុប​ចំនួន​ជាង ២ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​។​

​ សូម​រម្លឹកថា រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា និង​រាជរដ្ឋាភិបាល​ថៃ តាមរយៈ​ក្រសួង​គមនាគមន៍ និង​ដឹកជញ្ជូន បាន​ចុះ​កិច្ចព្រមព្រៀង ដើម្បី​ឲ្យមាន​ការផ្តល់​សេវាកម្ម ដឹកជញ្ជូន​អ្នកដំណើរ តាម​ឡានក្រុង​ឆ្លងដែន​ដោយផ្ទាល់ ពី​ភ្នំពេញ ទៅ​កាន់​ទីក្រុង​បាងកក និង​ពី​បាងកក មក​កាន់​ខេត្ត​សៀមរាប​៕​​cen.com.kh
Read more...

ចំណាប់អារម្មណ៍ របស់​អ្នក​ហាត់រៀន របាំ​បុរាណ​

0 comments
ភ្នំពេញ: ​របាំ​គឺជា​ផ្នែក​មួយ នៃ​វប្បធម៌​ជាតិ​។ ទន្ទឹមនឹងនោះ ការហ្វឹកហាត់​រាំ​របាំ​បុរាណ ឬ​របាំ​ព្រះ រាជ្យទ្រព្យ គឺ​ត្រូវ​ការចំណាយ​ពេលវេលា យូរ ទើប​ចេះ​ចាំ និង​អាច​ក្លាយ​ទៅ ជា​អ្នករាំ​របាំ បុរាណ​អាជីព​បាន​។ ម្យ៉ាងទៀត​ការហាត់​រាំ​របាំ​បុរាណ​នេះ​ត្រូវ​ការប្រើ​អារម្មណ៍ និង មនោសញ្ចេតនា​ច្រើន ជាពិសេស​គឺ​ការ​អត់ធន់​។ 
ស៊ី​អ៊ី​អិន បាន​ជួប​សម្ភាសន៍​ជាមួយ​អ្នករាំ​របាំ​បុរាណ​ផ្ទាល់ ដើម្បី​បង្ហាញថា តើ​ហេតុអ្វី បាន ជា​ពួកគេ សម្រេចចិត្ត ចាប់យក​ជំនាញ ផ្នែក​រាំ​របាំ បុរាណ​យ៉ាង​ដូច្នេះ​?

​កញ្ញា រ៉ុង រស្មី អាយុ​១៧​ឆ្នាំ ជា​សិស្ស​រាំ​របាំ​ផ្នែក​បុរាណ នៃ​សាលាធ​ម្យ​មសិ​ក្សា​វិចិត្រ សិល្បៈ បាន​ហាត់រៀន​មុខវិជ្ជា​នេះ អស់​រយៈពេល ៩​ឆ្នាំ កន្លងមកហើយ បាន​ឲ្យ​ដឹងថា ខ្លួន​ស្រឡាញ់​ពេញចិត្ត នឹង​មុខវិជ្ជា​នេះ ហើយ​ព្រមទាំង​មានការ​ជំរុញ​លើក ទឹកចិត្ត​ពី ក្រុមគ្រួសារ​។​

កញ្ញា​រូបនេះ បាន​និយាយថា “​ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់​មុខវិជ្ជា​នេះ ហើយ​មានការ​ជំរុញ​លើកទឹកចិត្ត ពី​ក្រុមគ្រួសារ​ផង ទើប​មក​រៀន នៅ​សាលា មធ្យមសិក្សា វិចិត្រសិល្បៈ​។ ចំពោះ​ការហាត់ របាំ​បុរាណ​ហ្នឹង​ខ្ញុំ​យល់ថា វា​មាន​លក្ខណៈ​ល្អ ពិសេស សម្រាប់​ដងខ្លួន និង​ល្អ​សម្រាប់ សុខភាព​”​។​


កញ្ញា​ដដែល​បាន​បន្តថា “​ខ្ញុំ​ហាត់​បាន​៩​ឆ្នាំ​មកហើយ ដោយ​ចាប់​ហាត់​តាំងពី​អាយុ​៩​ឆ្នាំ​មកម្ល៉េះ​។ ការហាត់​រៀន​រាំ របាំ ហ្នឹង​ក្នុង​មួយ អាទិត្យ ហាត់​តែ​៥​ថ្ងៃ​ទេ បើ​ថ្ងៃ​សម្រាក​នៅ​ជួយ​កិច្ចការងារ​ផ្ទះ​។ ណាមួយ​ខ្ញុំ ត្រូវ​ចំណាយពេល​៤​ឆ្នាំ​ទៀត​ដើម្បី​បន្ត​យក​បរិញ្ញាបត្រ​”​។

​ចំណែក កញ្ញា សុខ ណា​លី​ស អាយុ​១៩​ឆ្នាំ បាន​ហាត់​រាំ​របាំ​បុរាណ​ដូច​កញ្ញា​ខាងលើ​ដែរ​។ កញ្ញា​បាន​ប្រាប់​ឲ្យ​ដឹងថា រយៈពេល ដែល​ខ្លួន​ហ្វឹកហាត់​រាំ​របាំ​បុរាណ ឬ​របាំ​ព្រះរាជ​ទ្រព្យ​នោះ ចាប់តាំងពី​អាយុ​១០​ឆ្នាំ និង​ត្រូវ​ចំណាយពេល​៤​ឆ្នាំ​ដើម្បី​បន្ត​យក​បរិញ្ញាបត្រ និង​ឈានចូល​ជា​អ្នករាំ​របាំ​អប្សរា​ពេញលក្ខណៈ​តែម្តង​។​


ជិត​នឹង​បញ្ចប់​ការសិក្សា ឬក៏​ហ្វឹកហាត់​រាំ​របាំ​បុរាណ​ទៅហើយនោះ កញ្ញា ណា​លី​ស បាន​និយាយថា “​ព្រោះតែ​ខ្ញុំ​ស្រា​ឡាញ់​ផ្នែក​ហ្នឹង ព្រមទាំង​បានកើត​មកជា​កូន​ខ្មែរ និង​បាន​ហាត់​រាំ​របាំ​ព្រះ​រាជ្យទ្រព្យ ដែលមាន​តម្លៃ​ដូច្នេះ ខ្ញុំ​ចង់​ក្លាយខ្លួន​ទៅជា​មនុស្ស​ម្នាក់ ដែល​រក្សា​វប្បធម៌​ជាតិ​”​។​

​កញ្ញា​ខាងលើ បាន​បន្តថា “​និយាយ​ទៅ​របាំ​បុរាណ​នេះ​មាន​ភាពទន់ភ្លន់ ហើយ​បានធ្វើ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មានការ​អត់ធន់​នឹង​ការហាត់​ហ្នឹង ព្រោះថា​ការហាត់​មាន​រយៈពេល​យូរ និង​មានការ​លំបាក​ខ្លាំង ព្រោះ​យើង​ត្រូវ​ប្រើ​កម្លាំង ការគិត និង​ការចងចាំ​ក្បាច់ នីមួយៗ តាំងពី​ចុងដៃ រហូតដល់​ចុងជើង​គ្រប់​វិនាទី ហើយនឹង​ប្រើ​មនោសញ្ចេតនា​ផង​”​។​


ចំពោះ​អ្នកស្រី សំ សត្យា ជា​អ្នកគ្រូ​បង្រៀន​ផ្នែក​របាំ​បុរាណ​អស់​រយៈពេល​២៥​ឆ្នាំ​កន្លងមកហើយ បាន​ថ្លែង​ឲ្យ​ដឹងថា ដោយបាន​ឆ្លងកាត់​បទពិសោធន៍​បង្រៀន​ជាច្រើន​ឆ្នាំកន្លងមក គាត់​យល់ឃើញថា ចំពោះ​សិស្ស ដែល​ស្រឡាញ់​ផ្នែក​រាំ​របាំ គឺ​ពួកគាត់​នឹង​ខំប្រឹងប្រែង រួមផ្សំ​នឹង​ទេពកោសល្យ​ពី​កំណើត​ផង​នោះ ពួកគាត់​ងាយ​នឹង​ចាប់បាន​។​

​ អ្នកគ្រូ​បង្រៀន​ផ្នែក​របាំ​បុរាណ​ខាងលើ បាន​និយាយថា “​កា​ណា​សិស្ស​គាត់​ស្រឡាញ់​នោះ នឹង​ខំប្រឹង​បូករួម​នឹង​ទេពកោសល្យ​របស់គាត់ ដែល​អំណោយផល​ពី​ធម្មជាតិ​មក​ច្រើន​នោះ គឺ​គាត់​ឆាប់​ចាប់បាន ហើយនឹង​មានការ​ព្យាយាម​ទៀត ធ្វើ​ឲ្យ​គាត់ ងាយ​នឹង​ក្លាយ ទៅជា​តួឯក​ទៀតផង​”​។

​ប្រភព​ដដែល​បាន​បន្តថា “​ក៏ប៉ុន្តែ​ទាំងនេះ​សម្រេច​ទៅបាន​អាស្រ័យ​លើ​លក្ខណៈ​ដងខ្លួន​របស់គាត់​ទៀត ព្រោះថា​មុននឹង​ក្លាយទៅជា​តួឯក គេ​មើល​តាំងពី​អាកប្បកិរិយា ដងខ្លួន មុខមាត់ ដៃជើង ទាំងអស់ ដូច្នេះ​គឺថា​មើល​ឲ្យ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​មិន​ឲ្យ​ទាស់​កន្លែង​ណា​ទេ​”៕​ប្រពភមកពី Cen.com.kh

Read more...

Tuesday, February 12, 2013

និមិត្ត​រូបភាព​នៃ​ព្រះ​រាជធានី​ភ្នំពេញ

0 comments

   ​ចាប់តាំងពី​សម័យអង្គ​រ ជនជាតិ​ថៃ​ដែល​បាន​កាន់កាប់​ខេត្ត​សុខោទ័យ​ អយុធ្យា និង​ខេត្ត​ដទៃៗ​មួយចំនួន​ឯទៀត របស់​ដែនដី​ខ្មែរ​បុរាណ​បាន​វាយ​លុកលុយ​ឈ្លានពាន​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​មិន​ឈប់ឈរ ជាហេតុ​បង្ខំ​ព្រះទ័យ​ព្រះមហាក្សត្រ​ខ្មែរ ឲ្យ​ចាក​ចេញពី​ព្រះរាជ​ធានី​អង្គរ​ដ៏​បវរ​មក​តាំងនៅ​ទួល​បា​សាន​។ មូលហេតុ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ជនអន្តោប្រវេសន៍​ថៃ​ទន្ទ្រាន​ទឹកដី​ខ្មែរ មិន​ឈប់ឈរ​នោះ គឺ​បណ្តាលមកពី​ពួកគេ​ចង់យក​ទឹកដី​ខ្មែរ និង​ដាក់​ជា​ចំណុះ​។ មិនតែប៉ុណ្ណោះ​សោត​ក្នុង​សង្គ្រាម​ជាមួយ​ខ្មែរ ទ័ព​ថៃ​រមែងតែ​បំផ្លិចបំផ្លាញ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​រដ្ឋបាល​នយោបាយ សេដ្ឋកិច្ច សាសនា ខ្មែរ​ដល់​ឫសគល់​ទៀតផង​។ ម្យ៉ាងវិញទៀត​អស្ថិរភាព​នយោបាយ​សង្គម និង​កំហូច​ប្រព័ន្ធធារាសាស្ត្រ​ស្ថិតនៅ​ជុំវិញ​ព្រះរាជ​ធានី​អង្គរ គួបផ្សំ​នឹង​ការ​កេណ្ឌ​ប្រជាជន​ខ្មែរ​ដឹក​ទៅ​ប្រទេស​ថៃ ធ្វើជា​ឈ្លើយសឹក បានធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះរាជ​ធានី​អង្គរ​ក្លាយទៅជា​តំបន់​រហោឋាន និង​ប្រកបដោយ​គ្រោះ​ទុរ្ភិក្ស​។​
ព្រះបរមរាជវាំង និង​សួនច្បារ​តាម​មាត់ទន្លេ (​រូបភាព​របស់​សាលាក្រុង​ភ្នំពេញ​)

​    ​ស្ថិតក្នុង​ភាពបរាជ័យ​ដ៏​ល្វីង​ជូរចត់​នៃ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​នេះហើយ ទើប​នៅ​ឆ្នាំ ១៤៣១ ព្រះ​បរម​រាជា​ទី​២ ឬ​ព្រះបាទ​ពញាយ៉ាត បង្ខំ​ព្រះទ័យ​ជម្លៀស​ចេញពី​រាជ​ធា​តី​អង្គរ​តាម​ផ្លូវទឹក ដើម្បី​តាំង​ព្រះរាជ​ធានី​ថ្មី​មួយ​នៅ​ទួល​បា​សាន​ស្រី​ស​ឈរ ឬ​ស្រី​សន្ធរ​នៅ​ខេត្តកំពង់ចាម​។ តែដោយសារ​តំបន់​នេះ​ទាប​ពេក​ងាយ​លិច​ដោយ​ទឹកជំនន់​ទន្លេមេគង្គ​នា​រដូវវស្សា ទើប​ព្រះមហាក្សត្រ​ខ្មែរ​អង្គ​នេះ បាន​ផ្លាស់​ទីតាំង​ព្រះរាជ​ធានី​ជាថ្មី​ម្តងទៀត ដើម្បី​មក​តាំ​នៅឯ​ចតុមុខ​វិញ​នៅ​ឆ្នាំ ១៤៣៤ បច្ចុប្បន្ន​ភ្នំពេញ​។ ទីតាំង​នៃ​ព្រះរាជា​ធានី​ថ្មី​ត្រូវបាន​ប្រសិទ្ធ​នាម​ថា ឈ្មោះ ’​ទីក្រុង​ចតុមុខ​មង្គល​មហានគ​រ​មិនមែន​ជាការ​ចៃដន្យ​នោះទេ ក៏ប៉ុន្តែ​ប្រកបដោយ​គតិបណ្ឌិត​ក្រៃលែង​បំផុត​។​

  ​ម្យ៉ាងវិញទៀត បើ​យើង​ធ្វើការ​វិនិច្ឆ័យ​ដោយ​ផ្អែកលើ​ភូមិសាស្ត្រ យើង​នឹង​អាច​កត់សម្គាល់​ព្រះរាជ​ធានី​ថ្មី ស្ថិតនៅ​ខាងកើត​ទន្លេសាប គឺជា​តំបន់​មាន​អំណោយផល​ធម្មជាតិ​គ្រប់​វិស័យ និង​សមស្រប​តាម​ទស្សនៈ​មនោគមន៍វិជ្ជា​សាសនា​យ៉ាង​ប្រាកដ មិន​ខុសប្លែក​ប៉ុន្មាន​ពី​រាជធានី​សោធ​បុ​រៈ ឬ​អង្គរបុរី​នោះទេ​។​
​    ​មានន័យថា ដូច​ទីក្រុង​សម័យមុនៗ ទីក្រុង​ចតុមុខ ដែល​ត្រូវបាន​សាងសង់ឡើង​តាម​ក្រឹត្យក្រម​នៃ​លោកធាតុ​វិទ្យា​បែប​ព្រហ្មញ្ញសាសនា ទាមទារ​ឲ្យ​មានការ​ជ្រើសរើស​ទីតាំង​សមស្រប​មួយ​តាម​ប្រពៃណី​ដូនតា​បុរាណ ដូចជា​វត្តមាន​នៃ​ដង​ទន្លេ តំណាង​ឲ្យ​ទន្លេ​គង្គា​នៅ​ឥណ្ឌា និង​ភ្នំ​តំណាង​ឲ្យ​ភ្នំ​សុមេរុ​ជាដើម​។ អ្វីមួយ​ដែល​ស្ថានភាព​នៃ​ភូមិសាស្ត្រ​ថ្មី​នៃ​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​បាន​ឆ្លើយតប​ជា​ស្ថាពរ​។ ស្ថិតនៅ​ខាងជើង​ផ្សារ​ចាស់​ព្រះបរមរាជវាំង​សព្វថ្ងៃ មិន​គ្រាន់តែ​ស្ថិតនៅត្រង់​ប្រសព្វ​មុខ​នៃ​ទន្លេ​ទាំង​៤ ដែល​តំណាង​ឲ្យ​ទន្លេ​ទាំងឡាយ​ដ៏​ពិសិដ្ឋ​នៃ​ជម្ពូទ្វីប​តែប៉ុណ្ណោះ​ទេ ដោយមាន​ទួល​វត្តភ្នំ​ដូនពេញ​ដែល​ចន្ទល់​នៃ​ចក្រវាល ផ្នែក​និមិត្តរូប​និយមនៃ​ភ្នំ​សុមេរុ ដែល​ព្រះបាទ​ពញាយ៉ាត​បាន​ប្រសិទ្ធ​នាម​ថ្មី​ថា វត្ត​ព្រះ​ចេតិយ​បព​ត៌ និង​ធ្លាប់ជា​ទីកន្លែង​ដ៏​ស័ក្តិសិទ្ធិ​បំផុត​តាំងពី​បុរាណកាល​ថែម​ទៀតផង​។​

​    ​ព្រះបរមរាជវាំង​ថ្មី​ធ្វើ​អំពី​ឈើ​ស្ថិតនៅ​មិន​ឆ្ងាយ​ប៉ុន្មាន​ពី​ប្រាង្គ​ប្រាសាទ​នា​សម័យអង្គរ​មួយ ហើយ​សព្វថ្ងៃ​ស្ថិតក្នុង​បរិវេណ​នៃ​វត្ត​ឧណ្ណាលោម ដែលមាន​ចេតិយ​ធំ​មួយ​។ វាំង​ស្តេច​នេះ​មិនមែនជា​លំនៅស្ថាន​របស់​ព្រះរាជា​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ក៏ប៉ុន្តែ​គឺជា​ព្រះរាជ​ធានី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​ទាំងមូល​ផងដែរ​។ ហើយ​នា​ជំនាន់​នោះ រាជធានី​ភ្នំពេញ​នៅ​រក្សាបាន​លក្ខណៈ​ដើម​នៃ​ទីក្រុង​បុរាណ​នៅឡើយ ពីព្រោះ​ជា​ស្ថាប័ន​រដ្ឋអំណាច​គ្រប់គ្រង ដោយ​ព្រះមហាក្សត្រ ហើយ​វា​ក៏​ជា​មណ្ឌល​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាតិ អន្តរជាតិ​សេដ្ឋកិច្ច នយោបាយ សង្គម​សាសនា និង​ការទូត​ផងដែរ ជាពិសេស​ក្រោយពី​ការជីក​ព្រែក ប្រឡាយទឹក សាងសង់​ផ្លូវ​គមនាគមន៍ និង​វត្ត​អារាម​មួយចំនួន​ថ្មី​ថែមទៀត​។​

​    ​យើង​អាច​និយាយបានថា ការកសាង​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ គឺជា​ការបើក​ទំព័រ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​មួយ​សម្រាប់​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា និង​ជនជាតិខ្មែរ ក៏ប៉ុន្តែ​មុន​ឆ្នាំ ១៤៣៤ តំបន់​នេះ គឺជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ដែនដី​ខ្មែរ​បុរាណ ដែល​ធ្លាប់​ស្គាល់​នូវ​ភាពរុងរឿង​ថ្កើងថ្កាន​មកហើយ តាំងពី​សម័យ​បុ​រេ​អង្គរ និង​អង្គរ​មកម្ល៉េះ​។ ប្រាកដ​ណាស់ ភស្តុតាង​សំខាន់ៗ​បំផុត​នៃ​វឌ្ឍនភាព វប្បធម៌​សង្គម​ខ្មែរ គឺ​ស្លាកស្នាម​វិស័យ​ស្ថាបត្យកម្ម​ប្រាង្គ​ប្រាសាទ និង​សិល្បៈ​បុរាណ​ស្ថិត​ជុំវិញ​ទីប្រជុំជន​ដ៏​សំខាន់​នេះ​។ 

​    ​ម្យ៉ាងវិញទៀត ថ្មី​ត្បិតតែ​ការជ្រើសរើស​ទីតាំង​ដ៏​សំខាន់​នេះ បណ្តាលមកពី​កត្តានយោបាយ​ក៏​មែនពិត ក៏ប៉ុន្តែ​តែងតែ​ពាក់ព័ន្ធ​ទៅនឹង​មូលហេតុ​សាសនា​ផងដែរ ក្នុង​បរិបទ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​។ ក្នុងន័យ​នេះហើយ ទើប​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ និង​ព្រះបរមរាជវាំង​បាន​រក្សា​នូវ​ភាព​ស័ក្តិសិទ្ធិ​របស់​ព្រះរាជ​ធានី និង​ព្រះបរមរាជវាំង​សម័យ​មហានគរ​៕ CEN
Read more...

Sunday, February 10, 2013

Coffee Shop Girl, The Star - Ouk Sokun Kanha RHM Movie

0 comments
Read more...

Saturday, February 9, 2013

ថ្ងៃបុណ្យចូលឆ្នាំចិន តំណមអ្វីខ្លះ?

0 comments
ភ្នំពេញ: តាមប្រវត្តិសាស្ត្រចិន មានជំនឿលើការគោរពបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីយ៉ាងកប់ជ្រៅ។ គេមានតំណមជាច្រើន នៅក្នុងអំឡុងពេលចូលឆ្នាំបីថ្ងៃ ជាពិសេសថ្ងៃទី១ ឬហៅថា “ឈឺអ៊ិច”។ ក្នុងរយៈពេល៣ថ្ងៃនេះ គេចាត់ទុក ជាថ្ងៃពិសេសបំផុត ដែលមិនត្រូវធ្វើអ្វីកករល្អក់នាំឲ្យប៉ះពាល់ដល់សិរីមង្គល ឬដល់ឆ្នាំថ្មីនោះឡើយ។ គេត្រួវធ្វើ ឲ្យសប្បាយនាំសិរីសួស្តីចូលខ្លួន និងក្រុមគ្រួសារ។
តំណមមិនយំ ក្នុងអំឡុងពេលបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មី ជនជាតិចិនមានតំណមមិនឲ្យកើតរឿងយំសោកសៅ ពីព្រោះថាវាអាចនាំមក នូវរឿងអពមង្គលដល់ឆ្នាំថ្មី រហូតពេញមួយឆ្នាំថែមទៀតផង។ តំណមនេះសូម្បីតែកូនចៅ ដែលរឹងរូសក៏ឪពុកម្តាយ ឬមនុស្សចាស់មិនវាយប្រៀនប្រដៅដែរ គឺអត់ទ្រាំរហូតចប់បុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីសិន។

តែងខ្លួនស្អាត ប៉ុន្តែមិនគួរកក់សក់ ការស្លៀកពាក់ខោអាវថ្មី និងខ្លួនស្អាតបាទជារឿងសំខាន់បំផុតសម្រាប់មនុស្សគ្រប់រូបក្នុង ការទទួលឆ្នាំថ្មីនេះ។ ទោះបីជាយ៉ាងណាក្នុងអំឡុងពេលនេះ គេមានតំណមមួយទៀតគឺហាមកក់សក់ក្បាល ប៉ុន្តែកន្លែង ដទៃៗទៀតអាចធ្វើការសម្អាតបានធម្មតា ព្រោះហេតុថាការកក់សក់គេមានជំនឿថាហាក់បីដូចជាការ លាងជម្រះជោគសំណាងចេញពីខ្លួនដូច្នេះដែរ។ ចំពោះសម្លៀកបំពាក់ ពណ៌ក្រហមជាទីពេញនិយមបំផុត ដែលគេប្រើសម្រាប់ស្លៀកពាក់ក្នុងអំឡុងចូលឆ្នាំចិន។ ពណ៌នេះគេចាត់ទុកជាពណ៌ “ងូវហេង” នាំជោគលាភ និងសិរីសួស្តី។ សម្រាប់ក្មេង ឬមនុស្សនៅលីវ គេតែងឲ្យ អាំងប៉ាវ ដែលជាកញ្ចប់ លុយពណ៌ក្រហម ព្រមទាំងក្រដាសប្រាក់ថ្មីៗ ដើម្បីទទួលជោគលាភ។

ហាមចូលបន្ទប់របស់អ្នកដទៃ ការចូលទៅរកនរណា ម្នាក់ក្នុងបន្ទប់ដេករបស់គេក្នុងថ្ងែបុណ្យចូលឆ្នាំចិន ចាត់ទុកជាជោគសំណាងអាក្រក់។ ដូច្នេះទោះបីអ្នកមានរោគជំងឺ ដែលត្រូវចូលទៅសួរសុខទុក្ខ ក៏ចាំបាច់ត្រូវចេញមកអង្គុយ ក្នុងបន្ទប់ទទួលភ្ញៀវដែរ។ ម្យ៉ាងមួយទៀត មិនគួរប្រើកាំបិត ឬកន្ត្រៃក្នុងថ្ងៃបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មី ព្រោះគេមានជំនឿថា នេះជាការកាត់ជោគលាភ ហើយបើមានមុតដៃជើងផង គឺកាន់តែជួបរឿងអាក្រក់ថែមទៀត។

មិនឲ្យបែកចាន ឬកែវ ក្នុងថ្ងៃនេះគេមានការប្រយ័ត្នប្រយែងចំពោះការកាន់ចាន ឬកែវ ព្រោះបើមានបង្កឲ្យប្រេះស្រាំ ឬធ្លាក់ បែកជាការនាំឲ្យបាត់បង់ជោគលាភ ហើយជីវិតក្នុងឆ្នាំនោះនឹងជួបតែរឿងប្រេះឆាពុំសូវមានសេចក្តីសុខ នោះឡើយ៕ ដោយ: វឿន សាវុធ - CEN

Read more...

ដើមផ្កាអង្គាសីល ក្នុងជំនឿ ជនជាតិចិន

0 comments
ភ្នំពេញ: រដូវកាលចូលឆ្នាំចិន-វៀតណាម មកដល់ហើយ។ រីឯតាមដងផ្លូវមួយចំនួនក៏មានអ្នកលក់ដើមផ្កាអង្គាសីលជាច្រើនជាប់ៗ គ្នា ដែលអ្នកខ្លះយកមកដោយផ្ទាល់ និងខ្លះទៀតទិញបន្តពីឈ្មួញកណ្តាល។ ចំណែកប្រជាជនជនដែលមានជំនឿទៅលើដើមផ្កាអង្គាសីលនេះ ក៏បាន ដណ្តើមគ្នាទិញយ៉ាងច្រើនកកកុញ នាំឲ្យកកស្ទះចរាចរណ៍ថែមទៀតផង។ ចុះដើមផ្កាអង្គាសីលទាំងនោះមានអត្ថន័យយ៉ាងណាក្នុងក្រអៅបេះដូងនៃជន ជាតិចិន? ប្រជាជនចិនជាច្រើននាក់បានឈរទិញដើមផ្កាអង្គាសីល នៅម្តុំវត្តសំពៅមាស បានប្រាប់ឲ្យដឹងថាពួកគេមិនដឹងថាដើមផ្កាអង្គាសីល មានអត្ថន័យយ៉ាងខ្លះនោះទេ ដោយគ្រាន់តែបញ្ជាក់ថា ដើមផ្កាអង្គាសីលទាំងនោះអាចនាំលាភសំណាង និងសេចក្តីសុខដល់ក្រុមគ្រួសារពួកគេ ជាពិសេសរកស៊ីមានបានទៅតាមនោះដែរ។ អ្នកស្រី គឹមលាន អាយុ៣៨ឆ្នាំ ជាអាជីវករលក់គ្រឿងកាឡៃនៅផ្សារអូរឡាំពិច បាននិយាយថា “អត់ដឹងថាវាមានន័យម៉េចទេ តែខ្ញុំគិតថាផ្កាទាំងហ្នឹងមានអីដាក់ទៅរកស៊ីមានបានសុខសប្បាយដែរតើ!។ ស្រដៀងគ្នានេះដែរ អ្នកស្រី ជីវ ហ្គិច អាយុ៤២ឆ្នាំ បាននិយាយថា “ខ្ញុំអត់ដឹងថាមានន័យម៉េចផង ឃើញគេដាក់ក៏ដាក់ហ្នឹងគេដែរទៅ”។ គាត់បន្តថា “ខ្ញុំមកទិញផ្កាអង្គាសីលហ្នឹងរាល់តែឆ្នាំ។ មកពីដាក់អាហ្នឹងទៅល្អ បើសិនជាថ្ងៃចូលឆ្នាំវារីកស្រុះល្អ បានន័យថាយើងរកស៊ីមានបាន ត្រជាក់ត្រជុំតាមហ្នឹងដែរ”។ ចំពោះ អាជីវករ សៅ គឹមសាន អាយុ៤៤ឆ្នាំ បានប្រកបមុខរបរលក់ដើមផ្កាអង្គាសីលនេះ រយៈពេល៥ឆ្នាំកន្លងមកហើយ បានរៀបរាប់ឲ្យដឹងថា គាត់បានយកផ្កាអង្គាសីលទាំងនេះមកពីស្រែអំបិលដោយខ្លួនឯងផ្ទាល់ ចំនួន៨០ ទៅ១០០បាច់ធំៗជារៀងរាល់ឆ្នាំ។ ចំពោះតម្លៃលក់ចេញវិញចាប់ពី១០ដុល្លារឡើង និងអាស្រ័យទៅលើបាច់តូច និងបាច់ធំ។ ទន្ទឹមនឹងនេះដែរ ដើមផ្កាអង្គាសីលគឺមានផ្កាល្អជាងរាល់ឆ្នាំទៅទៀត។ គាត់បាននិយាយថា “ផ្កាអង្គាសីលឆ្នាំនេះល្អៗជាងឆ្នាំមុនៗ ហើយតម្លៃវាមានពី១០ដុល្លារឡើង អាស្រ័យលើផ្កាល្អ មិនល្អ”។ ទាក់ទិន នឹងជំនឿទៅលើដើមផ្កាអង្គាសីលនេះដែរ លោក ចាំង ឈើលី ជាអ្នកទទួលខុសត្រូវទូទៅនៅមជ្ឈមណ្ឌលមហាធម៌មេត្រី-កម្ពុជា និងជាអ្នកគ្រប់គ្រងសាសនាចិននៅកម្ពុជា បានឲ្យដឹងថា ដើមផ្កាអង្គាសីលនេះមិនមែនតំណាងឲ្យការរកស៊ីមានបាននោះទេ។ ក៏ប៉ុន្តែមានផ្កាមួយទៀតឈ្មោះ “ផ្កាមុហន” ទើបតំណាងឲ្យការរកស៊ីមានបាន។
គាត់បាននិយាយថា “ផ្កាអង្គាសីលនេះដែរ នៅរដូវធា្លក់ព្រិល ឬជារដូវរងា គឺវារីកកាន់ តែស្គុះស្គាយ បានន័យថាកាលណាកាន់តែត្រជាក់ផ្កាអង្គាសីលនេះកាន់តែល្អ ស្រស់ស្អាតថែមទៀតផង។ រីឯមូលហេតុដែលនាំឲ្យប្រជាជនចិននិយមដាក់ដើមផ្កាអង្គាសីលនៅពេល ចូលឆ្នាំចិននោះ គឺថាជាផ្កាមួយតំណាងឲ្យភាពតស៊ូមោះមុត និងមានស្មារតីហានអង្គអាចណាស់ ទៅវិញទេ”។ គាត់និយាយ បន្តថា មួយវិញទៀតនៅក្នុងប្រពៃណីជនជាតិចិន ដើមផ្កាអង្គាសីល ដើមផ្កាមុហន និង ដើមស្រល់ នៅពេលរដូវរងាចូលមកដល់វាកាន់តែរីកល្អ នៅពេល អាកាសធាតុកាន់តែត្រជាក់។
គាត់បាននិយាយថា “ដូច្នេះដើមផ្កាអង្គាសីលនេះ គឺតំណាងឲ្យស្មារតីរបស់អំបូរចិន មួយប្រភេទគឺ “ជនជាតិហាន” ពីព្រោះថានៅក្នុងចំណោមជនជាតិចិនទាំងអស់មានតែ ជនជាតិហាននេះទេ ដែលមានប្រជាជនច្រើនជាងគេ។ បើកាលពីមុនប្រជាជនចិន មានបែងចែកជាជនជាតិហាន ជនជាតិផ្សេងទៀត ក៏ប៉ុន្តែនាពេលបច្ចុប្បន្នគេលែងបែងចែកដូចមុនទៀតហើយ គឺគេច្របាច់បញ្ចូលគ្នាតែមួយ”។ ប្រភពខាងលើបន្ថែមថា លើសនេះទៀត ផ្កាអង្គាសីលនេះ កាលណារីកកាន់តែស្គុះស្គាយ រីឯក្លិនរបស់វាកាន់តែក្រអូប និងជាពិសេសតំណាងឲ្យជនជាតិហានដែលមានស្មារតីតស៊ូ ទោះបីមានភាពត្រជាក់យ៉ាងណាក៏ដោយតែងតែឈានទៅមុខជានិច្ច។ ចំណែកនៅក្នុងចម្រៀងជាតិរបស់ជនជាតិចិនផងដែរ ក៏យកផ្កាអង្គាសីលនេះ មកតំណាងដូចគ្នា។
អ្នកទទួលខុសត្រូវទូទៅនៅមជ្ឈមណ្ឌលមហាធម៌ មេត្រី-កម្ពុជា និងជាអ្នកគ្រប់គ្រងសាសនាចិននៅកម្ពុជា បានបន្ថែមទៀតថា ផ្កាអង្គាសីលនេះដែរ គឺមាន២ពណ៌ ដែលមាន ពណ៌លឿង និងពណ៌ផ្កាឈូក។ ចំពោះការទិញដើមផ្កាអង្គាសីលមកដាក់តាំងនៅផ្ទះ ពេលចូលឆ្នាំចិននោះ គឺមិនមានការបែងចែកមួយណាល្អ ឬមិនល្អនោះទេ គ្រាន់តែថាជ្រើសរើសយកដើមផ្កាអង្គាសីលណាមួយដែលមានមែក និងផ្កាច្រើន នោះទើបជាការល្អ និងតំណាងឲ្យត្រជាក់ត្រជុំហើយ៕ ដោយ: វឿន សាវុធ - CEN
Read more...

Saturday, February 2, 2013

វីដេអូ៖ បុរសម្នាក់ សុំមិត្តស្រីរៀបការ ដែលមើលទៅ Romantic បំផុត

0 comments
ខាងក្រោមនេះគឺជាវីដេអូបុរសម្នាក់ដែលបានសុំរៀបការជាមួយនិងមិត្តស្រីរបស់ខ្លួនដែលមាន
ការចូលរួមជួយពីមិត្តភ័ក្រ ក៏ដូចជាមនុស្សជាច្រើន ហើយមើលទៅគឺពិតជារ៉ូមែនទិកមែនទែន។
សាកក្រលេកទៅមើលវីដេអូនេះទាំងអស់គ្នាទៅមើល៕

Read more...
 
ព័ត៌មានដើមស្វាយ © 2013 ផ្នែកទំនាក់ទំនងសង្គម និងសារព័ត៌មាន