Rotha Company
 

Tuesday, March 29, 2011

0 comments
ដំណើរទស្សនកិច្ចរបស់ក្រុមសិស្សានុសិស្សនៃសាលា

បច្ចេកទេសដុនបូស្កូខេត្តព្រះសីហនុទៅកំពង់ផែស្វយ័តខេត្តព្រះសីហនុ

លោកកឪពុក យូជីន តំណាងអោយសាលាបច្ចេកទេសដុនបូស្កូ និងលោក ក្រូចជានាយក សាលា និងលោកគ្រូអ្នកគ្រូមួយចំនួនទៀតបាននាំសិស្សានុសិស្សមួយក្រុមធំដើម្បីទស្សន កិច្ចនៅកំពង់ផែស្វយ័តខេត្តព្រះសីហនុ កាលពីថ្ងៃច័ន្ទ ទី២៨ ខែមិនា ឆ្នាំ២០១១ នៅវេលា ម៉ោង២:៣០ នាទីរសៀល។

សិស្សានុសិស្សទាំអស់មានចំនួនប្រហែល ២០០នាក់ជាដែល មកពីផ្នែកដូចជា ផ្នែកលេខាធិការ ផ្នែកទំនាក់ទំនងសង្គម ផ្នែកយន្តសាស្រ្តទូទៅ ផ្នែកយន្តសាស្រ្តរថយន្ត និងផ្នែកអគ្គិសនី។ ក្នុងនោះផងដែល ការធ្វើទស្សនកិច្ចនោះមាន គោលបំណងដើម្បីអោយសិស្សទាំងអស់ស្វែងយល់អំពីដំណើរការនៃកំពង់ផែ លំនំាចេញ លំនាំចូល ការវិវឌ្ឍន៏ ការមានបម្រែបម្រូល និងអ្វីជាច្រើនទៀត។ នៅពេលនោះ លោក មាស សុវណ្ណា ដែលមានមុខងារជាអ្នកកាន់ផ្នែកផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម នៅកំពង់ផែ។ គាត់ ក៏បានរៀបរាប់អំពីកំពង់ផែទៅដល់សិស្សានុសិស្សទាំងអស់ថា កំពង់ផែនេះមានឈ្មោះ ប្រែប្រូលច្រើនណាស់ដែលការប្រែប្រូលនេះអាស្រ័យទៅលើខាងនយោបាយ។ ចំពោះការ កសាងវិញ មានប្រាំដំណាក់កាល ដូចជា
១ ការកសាងផែស្ពាន (ដែលគេហៅថា ផែចាស់)
កសាងនៅឆ្នាំ ១៩៥៦ ហើយកសាងរូចរាល់ បើកអោយដំណើរនៅឆ្នាំ ១៩៥៩
ហើយមានប្រវែងបណ្តោយ ១៥០ម៉ែត្រ និងទទឹងប្រវែង ១១ម៉ែត្រ ចំពោះការកសាងនេះវិញ ចំណាយទឹកប្រាក់អស់ ៣២០លានរៀលដែលគិតជាប្រាក់ប្រង់អស់ ៣២២លានប្រង់។ កាប៉ាលអាចចុះចតក្នុងពេលតែមួយបាន។ នៅក្នុងនោះផងដែរ ក៏បានកសាងនូវឃ្លាំង សម្រាប់ស្តុបទុកនូវទំនិញគ្រប់យ៉ាង។ ឃ្លាំងមានចំនួនពីរ មានប្រវែង បណ្តោយ១២០ម៉ែត្រ ទទឹង៥០ម៉ែត្រ កំពស់ ៩ម៉ែត្រ និងអាចផ្ទុកទំនិញទាំងអស់ចំនូន ១៤លានតោន។
២ ការកសាងកំពង់ផែថ្មី
កសាងនៅឆ្នាំ ១៩៦៧ ហើយកសាងរួចរាល់បើកអោយដំណើរការនៅឆ្នាំ ១៩៧០។ ចំពោះ ផែនេះវិញមានលក្ខណះខុសប្លែកពីគេ ដោយសារតែកំពង់ផែនេះធ្វើនូវនឹងដីផ្ទាល់ដែល ចំណាយទឹកប្រាក់អស់ ១៩៣លានរៀល មានជម្រៅ ១០ម៉ែត្រ។ ហើយនាវា កាប៉ាល អាចចុះចតក្នុងពេលតែមួយបានបីគ្រឿង។ កសាងឃ្លាំងចំនួនបីខ្នងទៀត (សូមបព្ជាក់ថាទំហំឃ្លាំងទាំងអស់ដូចគ្នាទាំងអាស់)។
៣ កសាងផែទីលានកុងទីន័រ
កសាងនៅឆ្នាំ ២០០២ ហើយសម្រេចអោយបើកជាផ្លូវការនៅឆ្នាំ ២០០៧ មានផ្ទៃដី ៦,៤ ហិតា ជម្រៅទឹក១០,៥ម៉ែត្រ សរុបទឹកប្រាក់អស់ ១០០លានដុឡា ដែលបានកម្ជីពីប្រទេស ជប៉ុន។
៤ កសាងតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេស
មានទំហំដីប្រហែលជាង ៧០ហិតា ដែលអាចកសាងរោងចក្របាន ១០០រោងចក្រ។
៥ កសាងទីធ្លាដាក់កំទេចឈី
ចំពោះផ្នែកការគ្រប់គ្រងរដ្ឋបាល
លោក មាស សុវណ្ណា ក៏បានរៀបរាប់បន្ថែមទៀតថា កាលពីមុន កំពង់ផែនេះ ជាសហគ្រាសរបស់រដ្ឋ ហើយបានក្លាយទៅជាសហគ្រាសស្វយ័ត ក្រោយអនុក្រិតលេខ៥០។ មានក្រសួងមួយចំនូនមកសហការដូចជា ក្រសួង សេដ្ឋកិច្ច និង ហេរិញ្ញវត្ថុ និង ក្រសួង សាធារណការដឹកជញ្ជូន។ អ្នកដឹកនាំមាន
១ នាយកកំពង់ផែ
២ ប្រធាននិយោកជិក
៣ អាជ្ញាធព្រះសីហនុ
៤ ក្រសូងសាធារណការដឹកជញ្ជូន
៥ ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និង ហេរិញ្ញវត្ថុ
និងមាន១១នាយកដ្ឋានផងដែរ។
មានសមាជិកទាំងអស់ចំនួន ១១៤០នាកជាង ដែលបែងចែកចេញជា បីប្រភេទកម្លាំង ដូចជា
១ កម្លាំងផលិតផ្ទាល់
២ កម្លាំងពាក់កណ្តាលផ្ទាល់
៣ កម្លាំងប្រយោង
សូមបញ្ជាក់ថា កម្លាំង១ និង កម្លាំងទី២ គេអោយឈ្មោះថា អាជីវកម្ម និងកម្លាំងទី៣គេអោយឈ្មោះថា រដ្ឋបាល។


ចំពោះវេនធ្វើការវិញ មានបីវេន ដូចជា
ម៉ោង ៨ព្រឹក ទៅ ៦ ល្ងាច វេនទី១
ម៉ោង ៦ ទៅ ១២ យប់ វេនទី២
ម៉ោង ១២ ទៅ ៨ព្រឹកវិញ វេនទី៣
អាជីវកម្មវិញ
កំពង់ផែជាសហគ្រាសសេវាកម្ម ហើយមុខពេលកាប៉ាលចូលត្រូវប្រាប់ទៅដល់ខាងកំពង់ផែ មុន១សប្តាហ៏ដើម្បីត្រៀមនិង ធ្វើសុំបែបបទផ្សេងៗ។ នៅពេលកាប៉ាលមកដល់ ត្រូវរង់ចាំ ចម្ងាយ៤គីឡូម៉ែត្រពីផែ។
ចំណូលពិសេស បានមកពី
នាវាចុះចត ទំនិញរង់ចាំ និង ការប្រើប្រាស់ផ្លូវកំពង់ផែ។
សិស្សនុសិស្សទាំងអស់បានធ្វើដំណើរទស្សនកិច្ចយ៉ាងសប្បាយរីករាយបំផុត។
នៅម៉ោង ៤: ៣០នាទី សិស្សនុសិស្ស លោកពុក លោកគ្រូ អ្នកទាំងអស់បានចាក់ចេញពី កពង់ផែវិញ។














រូបភាពដោយលោក រដ្ឋា
Read more...

Monday, March 28, 2011


ពឥមានទាន់ហេតុការណ៏
មានរញ្ជូយដីនៅប្រទេស ឈីលី


កាលពីម៉ោង​ ៣:៣៤:១៧ វិនាទី​​ ថ្ងៃសៅរ៍​ ទី១៧​ ខែ កុម្ភះ មាន
រញ្ជួយដ៏ខាំ្លង​ មួយ នៅប្រទេស ឈីលី មាន ៨.៨ រិចទ័រ បានកើតឡើង៩០
គីឡូម៉ែត្រ ខាងជើងនៃទីក្រុង​ ខុនសិតសិន​ ។ ការរញួយដី មានរយះពេល
១នាទី កន្លះវិនាទី ,នេះបើយោងទៅតាមសំដីរាយការណ៏ , គឺជាព្រឹត្តិការណ៏
ដ៏ខ្លាំងមួយនៅក្នុង​ សម័យបច្ចុប្បន្ននេះ ។ ការអភិវឌ្ឍន៏ និង​ការរៀបចំ ដ៏សំ
ខាន់បំផុត នៃប្រទេសឈីលី សម្រាប់ប្រភេទព្រឹត្តឹការណ៏ធម្មជាតិ គឺការជួយ
សង្រោះប្រទេស អោយចាកចេញពីវិនាសកម្មដ៏ខាំ្លងបំផុត ដូចជាវាបានកើត
ឡើង នៅប្រទេស ហៃទីមួយខែកន្លងមក ផងដែរនោះការរំញ្ជួយដី ទៅដល់
ប្រជាជនឈីលី ខ្លាំងជាង ៥០០ដងកាលពីមុន ។​ ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ
ការខូចខាត​ និងជនរងគ្រោះ នៅតែ មានការព្រួយបារម្ភ ។​ មនុស្ស ៧០៨
នាក់ ត្រូវបានស្លាប់ នេះបើតាមរាយការណ៏ដោយពីប្រភពរដ្ឋមន្រ្តី ។
ស្រទាប់នៃ ការរំញ្ជួយដី គឺនៅក្នុងតំបន់ ប៊ីអូ ប៊ីអូ
ក្បែរទីក្រុង ខុនសិបសិន មានចំម្ងាយ៥០០គីឡូម៉ែត្រ
ភាគខាងត្បូង នៃ សាន់ថៀហ្គូ ។ វាបានធ្វើអោយមាន
ការប្រកាសអាសន្ន រលកស៊ូណាមី ទៅដល់ប្រទេស
ទាំងអស់ ដែលនៅជុំវិញ អាងសមុទ្រប៉ាស៊ីហ្វិក ដូចជា
ប្រទេស អាមេរិក អ្នករស់នៅជុំវិញមហាសមុទ្រ និង
​នៅអាស៊ី ។
ទីក្រុង ខុនសិបសិន និង ឃូរិកូ និង​ តាលកា គឺជា
ទីក្រុង​ដែលទទួលឥទិ្ធពលខ្លាំងជាងគេ ។បានបំផ្លាញផ្លូវជាច្រើន
គឺជាពិសេស ធ្ងន់ធ្ងរនោះ ទីក្រុង ខុនសិបសិន ដែលស្ពានចាស់បាន រលំបាក់
ខ្ទេចខ្ទីរ ជាសំណាងល្អវា មិនសូវមានការប្រើប្រាស់ ។
ឥទិ្ធពល ស៊ូណាមី កើតឡើងនៅ តាលកាឆាន់ណូ និង​ អ៊ីឡូកា មានរយះ
ពេល ១៥នាទីបន្ទាប់ពី រំញ្ជួយដី។ នៅក្នុង យូអាន ហ្វឺណេដី អាឈីភីឡាហ្គូ
ស៊ូណាមី ត្រូវបានសំលាប់ មនុស្ស ៥នាក់ និង​១១ត្រូវបានបាត់ខ្លួន នេះបើយោង
ទៅតាមសម្តីអ្នករាយការណ៏។
នៅសាន់ថៀហ្គូ សំនង់អាគារ បី បួន បានដួលរលំ។​ មិត្តភក្តិ នៅតាម ប្លុក
ដែលរស់នៅភាគខាងត្បូង នៃរាជធានី ត្រូវបានរាយការណ៏ដោយ ឈាត ដែលជា
អគ្គីសនី ។ អ៊ីនធឺណេត និង​ទូសព្ទ័ សម្រាប់ពេលខ្លះ និង មានការ​ ខូចខាត ។
គ្រោះថា្នក់ ​ ស៊ូណាមី នៅក្នុង​ មហាសមុទ្រ ប៉ាស៊ីហ្វិក នៅមានបន្ត​ ដំណើ
សមជាពិត​ ប៉ុន្តែ ប្រទេសមួយចំនួន ដូចជា ប្រទេស ពឺរូ អ៊ីហ្វ័រដឺ កូឡុំប៊ី​ និង
យូនីធីតស្ទេត បានប្រុងប្រយ័ត្នជាបណ្តោះអាសន្ន ។
ប្រលានដ្ឋានអន្តរជាតិ អាន់ធឺរូ​ មឺរីណូ ប៊ីណែត នៃសាន់ថៀហ្គូ រងទុកការ​
បំផ្លាញយ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរ ហើយការ ហោះហើរ​ ទៅប្រទេស ឈីលី បានត្រូវវាង ទៅ
ប្រទេស អាហ្គេនទីណា​ ពឺរូ​ និងអាន់តូហ្វាហ្គាស្ទា​ (ឈីលី)។
ខ្សែរថភ្លើង នៃសាន់ថៀហ្គូ បានបញ្ឍប់ជាបណ្តោះអាសន្ន និង​ វាត្រូវបាន
និយាយដោយមន្ត្រីប៉ូលីស ថា វានឹងកើតឡើង សារជាថ្មីនៅថ្ងៃអាទិត្យ​ ។​ ផ្លូវ ភែន
អាមេរិកខេន រងការខូចខាតយ៉ាងខ្លាំង រវាង សាន់ថៀហ្គូ និង​ ទីម៉ូហ្គូ ។
ប្រទេសផ្សេងទៀត
រងគ្រោះរំញ្ជូយដីឈីលី​ ត្រួវបានឈានទៅដល់ប្រទេស អាហ្គេនទីណាផងដែរ
ជាពិសេសនោះ នៅក្នុង ខេត្ត សាន់ ជូអាន់ និង​ មេនដូហ្សា និង​ជាមួយ ថាមពល​
នៅក្នុង រីអូ ណីហ្រូ ​ ឈូបប៊ូត និង​ ឡាផ៉ាមផា បន្ទិចបន្ទួចផងដែរ។
ការប្រុងប្រយ័ត្ន នៃ ស៊ូណាមី ត្រូវបាន ផ្តល់អោយ នៅក្នុង ពឺរូ អ៊ីហ្វ័រដឺ
កូឡុំប៊ី កូស្កា រីកា មិសិចកូ យូនីធីតស្ទេត ញ៉ូហ្សាឡេន ផូលីនីសៀ ហាវៃ
ភីលីពីន និង ប្រទេស​ ជប៉ុន ។
វិនាសកម្ម ឆ្នេរទន្លេ
បើតាមការរាយការណ៏ កំពុងកើតឡើងលេចឡើងផុសពីទឹក នៃរបក គឺសំបកនៃ
ការបំផ្លាញ នៅក្នុងតំបន់ផ្សេងៗទៀត​។



njhfuierejhfoie


















Read more...
 
ព័ត៌មានដើមស្វាយ © 2013 ផ្នែកទំនាក់ទំនងសង្គម និងសារព័ត៌មាន